Tuesday, August 11, 2009

30/5 Lyckans ost

Jenny Wilson har sagt att "Happiness is a warm baby" - lyckan är en varm bäbis. Det återstår att se den dagen man blir förälder men jag vill istället skriva att lycka är "sex kalla öl och att få tillbaka en stulen cykel!" Nu undrar ni säkert hur jag menar och då ska jag berätta. Det tedde sig så trist att en person i Malmö blev bestulen på sin cykel. Sedan la han upp information om cykeln på nätet och då visade det sig att signalementen stämde väldigt bra in på en cykel jag sett stå parkerad bakom flera andra på en gata med rätt så mycket rörelse.

Ibland råkar man bara få syn på saker som man är intresserad och har ett tränat öga för och den här gången var det verkligen bra för det visade sig att det var den stulna cykeln. Efter att ha duttat ut var jag såg den på en karta och skickat den vidare till personen som letade fann han den och räckte dagarna senare över 6 st flasköl över tröskeln på min ytterdörr!


Slutet gott! allting gott!

1 comment:

Anonymous said...

Docent Död (eller var det Docenterna) sjöng "Med fem öl i kylen känner jag mig rik" och det stämmer så bra så allt som oftast...

Aron, du hänger i Malmö? Då räknas väl Äpplets som en malmöklubb?
Vad säger du om ett samarrangemang med CKRM (m fl klubbar) den 24/10?

Läs mer på:
http://cykelklubbenrodamollan.blogspot.com/2009/10/samarrangera-global-fest-cykeldag-2410.html

vänligen

compagno/ckrm.nu