Wednesday, October 1, 2008

7/8 Torsdag igen

Tjong!!!


Torsdag igen! Torsdag i Skåne. Torsdag i Lund. Vad fanns det att göra?


Nästa dag var det bröllopsdags. Det jag från början hade åkt ner för. Familjen hade också kommit ner och syrran skulle åka till Malmö under dagen. Det skulle jag med - för jag saknade finskor! I Malmö var det också torsdag och som tidigare nämnts en av Pista Malmö's torsdagsturer. Så då beslutade jag mig för att mosa två pannkakor med samma strykjärn och tog cykeln till Malmö under dagen. Vägen gick mot Hjärup, därifrån fortsatte jag vägen som Christofer måste ha cyklat hem förra gången vi sågs. Cykeln och jag flög som en pil, vind i ryggen är sköönt!


Väl framme i Malmö hittade jag inga skor som passade. Men jag hängde inte läpp för det. Efter sko-jakten mötte jag upp syrran och en gammal arbetskompis från förskolan på " Möllan" och intog äppelölen. En titt på klockan gav en hint om att det snart var dags för uppsamling för cykelrejset. Fort in på Falafel no.1 och med en falafel i handen blev det turbo-uppvärmning innan den längre turen. Salongsberusad och med tömd blåsa, dock med svullen mage började vi rulla iväg. Nästa gång ska jag se att vara "i fin form" på annat vis.


Trots det fanns inga problem att hänga med i tempot den här gången. Det gick fort både inom och utom stan. Ett minnesvärt moment är när jag, Christofer och en till pistard som heter Björn fick vår väg korsad av en buss som bara sett täten rulla förbi och valde att köra ut mitt framför oss. För ett ögonblick höll vi på att förvandlas till en "Pizza Malmö" och jag tackar mig själv för att ha satt på en fast broms! Tempot på vägen tillbaka blev "piska på" innan ett dryckesstopp på Statoil. Framför oss innan målgång tillbaka på uppsamlingsplatsen var det inplanerat att sprinta på "Amiralsgatan" -med en bra backe och det blev bra avslutning på en grymt bra night ride!


Pista Malmö i nattskrud innan starten


Alltsammans slutade med en gemensam öl, jag lämnade kvar cykeln hos Christofer och fick låna ett par skor till brölloppet! Fantastiskt.

No comments: