Wednesday, October 22, 2008

10/8 So long, Skåne..



Avslutningsbilden - för den här gången

Efter två veckors häng i södern är det dags att pysa hem!

Den sista dagen vilade vi, det var en söndag! Något trött efter gårdagens nära 10mil på sadeln tog jag mig till Malmö för att låsa in packningen på stationen till tåget som skulle rulla iväg tidigt nästa dag. Allting var klart! Det var ruttet väder ute, regn i luften och en aning kyligt. Men vad hindrar det när man är sugen på att cykla. Dagen bestod av en lunchning på falafel no1 med Martin&Christofer efter att vi vinkat av Simon på centralstationen. Han skulle ju hem till Köpenhamn. På eftermiddagen mötte vi upp fler pistarder för en kaffe på möllans kaffebar följt av några sladdturer runt i ett parkeringshus, det var ingen höjdare att rulla ute när vädret pendlade. Resten av dagen är historia, blandannat morotsjuice och en låda arraksbollar till kvällsfika! Jag fick precis som Simon sova över hos hedersknyffeln Christofer. Morgonen efter kände man av allt cyklande som blev under resan, jag var helt slut. Undrar hur jag då cyklade med min ryggsäck och en cykelram över axeln till tåget.
Finns väl bara ett svar: Vill man så kan man!

Finns väl bara en sak att skriva också: På återseende!

No comments: