Sunday, May 3, 2009

9/12 I Köpenhamn


Papi på Poppelgade

Tjong i ballongen!

Jag har varit i Köpenhamn och hälsat på min polare Simon, hans fästmö Emma och deras polare Papi (han bor också på Poppelgade).

Det är andra gången jag besöker huvudstan under min decembertur till södern och den här gången passade jag på att avlägga visit på Poppelgade. För jag minns att i Augusti hade vi i cykelgänget som hälsade på från svenska sidan väldigt trevligt hos Simon när han bjöd in på cykeltur i Köpenhamn och när han nu efter Lussekatten erbjuder en sovplats på sin soffa, dagarna innan återresan till Stockholm kan man inte tacka nej!

Med en ny flaska "mister barber" rakskum (en favorit), en bit bröd och vanlig dansk apelsinjuice plingade jag på hos Simon&Emma. De bjöd på god middag av Indisk mat som vi svängde ihop själva och jag bjöd tillbaka på äppelgodis som vi festade på ihop med chips till den senaste bondrullen på kvällen. Här kommer ett utlåtande från oss tre om godiset (Papi var inte så sugen);

Testet: En påse Appel-Loops

Testpanelen: Simon, Emma, Aron

Simon säger; "Ganska god, men inte jättegod. Det är surheten och den artificiella smaken som gör den både så tilltalande och så motbjudande. Viss antydning av diskmedel i smaken (äppeldiskmedel).

Emma; Ganska god, det var det sura som var gott. Surheten var bra. Det är ett godis man kan äta för många av ur den stora påsen. Det smakar Tyskland. Precis som det kan lukta tysk toalett. Gott, fast lite äckligt.

Aron (jag själv); Jag tycker den var god. Syrlig som gemene man föreställer sig hur grönt äppelskal smakar. Farligt stor påse. Farlig men god.

Kort sagt, köp godiset om du ser det! det är gott.

No comments: