Friday, May 22, 2009

31/12 Nyårsafton



Kl 23:51

Tjenare alla balla!
Gott nytt år på er.

Hoppas allting blev en fröjdefull jul för alla läsare och att ni är lika peppade på det nya året.
Kanske har ni några nya cykelrelaterade löften? några löften som inte är cykelrelaterade? både och? Hur man än vänder på det för min del har jag kommit tänka på det här med tider.

I viktighetens ordning:
1. Jag måste bli snabbare på cykeln
2. Måste skaffa ett bra armbandsur för att komma ihåg tiden

Tiden går fort när man har kul, särskilt på nyårsafton brukar tiden rusa iväg såvida man inte är på något långsamt ställe. Jag och min tjej hade egen nyårsfest inte långt från tanto på söder och hade planerat ta oss till mosebacke/annan höjd vid tolvslaget. Nu höll vi ett bra tidsschema för att pysa dit, vi skulle ta en cykel och turas om att skjutsa varandra om det blev för brottom. Något vi inte hade räknat med var att luften i hjulen närapå hade pyst ut. Varje gång man slänger in cykeln i källaren brukar man ju inte tänka på att hjulen behöver pumpas - som man kommer på varje gång man är på väg ut. Den här gången hade det försummats så många gånger att den behövde sig en ordentlig pumpning för att orka iväg. Klockan tio i tolv! katastrof!

Behöver jag nämna att det var så kallt att pakethållaren i plast gav efter och vek sig redan runt hörnet på södermalmsallén och att vi fick korka upp i Bofils båge istället? Lika trevligt det! och det var flott att det inte var så mycket folk uppe på Mosebacke senare. Det och att vi då kom hem tidigare för att somna med chips i soffan gjorde det hela till en lyckad kväll!

vi ses 2009!
gott nytt år!

No comments: