Thursday, July 31, 2008

30/7 Framme i Malmö

wahoooo!!!

Onsdag eftermiddag rullade tåget in på stationen i Malmö!
Ni kan gissa om det spritter i benen när man rullar cykeln längs perrongen redo att lägga en ny stad "under hjulen". Jag har varit i Malmö tidigare, men aldrig cyklat där.

Så fort packningen var inlåst på stationen var det full fart ut på stan. Ställen man sett förr svischade förbi och på nolltid befann man sig på drottninggatan för första stoppet, Solde kaffebar. Med aningen för lite luft i hjulen tänkte jag mig att där, där borde det finnas några cykelfrälsta och med det en cykelpump. Nu fanns där inte någon pump men däremot blev jag emottagen med öppna armar av Dan från Team Solde som bjöd mig att hänga med på "Onsdagsspurten". Om inte cykla med, isåfall titta på på. Det hela lät spännande och något jag tänkte föreslå för Martin i Pista Malmö (som skulle möta upp framåt kvällen).

För att döda tid letade jag efter en bra lunch, stället med soppa som jag fick nys om hade stängt och vips hade jag hamnat på Solde igen, denna gång för en macka. Varför? Jo, såg även att det fanns äppelmust där. Med den i magen och två nummer av serietidningen "Kul med Åsa-nisse" som jag fyndat för 1 kr styck blev det en stund i Magistratsparken innan Martin från Pista Malmö mötte upp. Med sig hade han kompanjonerna Gustav och Markus. Det var kul att få ett sådant emottagande, tillsammans satte vi fart för en liten introduktionsvända av Malmö med stopp vid rondellen där samlingen för onsdagsspurten var. Väl framme blev vi lite sugna på att hänga med. En liten bit blev det, vi hann få upp pulsen och vika av vid utkanten av stan. Det var en syn att se så många cyklande fräsa iväg! kvällen avslutades med öl på en bakgård vid Simrishamsgatan. Väl framme som man är nu, i Lund, är det kul att kunna se tillbaka på en sån fantastisk dag det blev.

"Grymt fett med cyklister" - över tjugotalet. Till höger är bild från när jag
"kände mig tvungen" att ta täten för att känna pulsen av att leda rullen.

No comments: