Wednesday, August 20, 2008

5/8 En tur till .....


En bild säger mer än tusen ord!

Jag och Christofer i Pista Malmö hade båda tisdagen fri och planerade in en cykeltur till Lomma. Han bor i Malmö och jag hos min bror i Lund, Lomma ligger mittemellan. Sagt och gjort - Vi möttes där. Något fortare gick det i vindblåsten för min pista vän, som var framme tidigare och satte sig på kaffet i byn för att vänta in mig. Jag fick kämpa mig igenom fyra årstider på vägen dit. Det regnade och blåste som bara den och var som att trampa i luften. Regnet kom då och då men blåste gjorde det hela tiden! Väl framme i Lomma köpte vi en varsin glass och cyklade ut på piren för att kolla badtemperaturen. Vi behövde bara se ut över vattnet för att konstatera att det inte var O.K badväder. En sak som visade på det var att när vi satte oss på en bryggbänk och jag lade ner hjälmen började den glida iväg. Vi satte oss i lä, rökte en cigarett och pratade cyklar. Sedan mötte vi Markus från Pista, han kom med buss från Lund. Vi tog en titt i cykelaffären på grejer och sedan tog han kommunaltrafiken vidare, medans jag och Christofer gjorde sällskap och sedan sorti i Hjärup där vägen mellan Malmö och Lund möttes. Jag önskar att min vanliga vardag vore så här. Det är riktigt kul att cykla i skåne.


Mellan Lomma och Hjärup, visst ser det tjusigt ut?



Här kommer Christofer. Full speed ahead!

No comments: