Sunday, June 7, 2009

18/1 Test av God Morgon: Elstar



I helgen passade jag, syrran, min mamma och min tjej på att pröva en
specialutgåva från "God Morgon" juice.

"Nypressad Elstar från Fyn i Danmark, 100% juice med fruktkött från de finaste äpplena av sorten Elstar"

Om det nu var de absolut finaste kan man fråga sig, när jag handlar tomatkonserver brukar jag välja hela tomater istället för krossade - det är ju de skadade tomaterna som blir krossade i fabriken. Men hur som haver, Juicen smakar som prima vara och den är riktigt god. Ibland är det bättre att kosta på sig en dyrare juice om man vill ha något gott och den här sorten är ett bra exempel. Dessvärre finns den bara i en begränsad period i början på året. Så här tyckte de andra:

Anna: Den smakar syrligt. Men lite lam smak. Jag tycker Brämhults färskpressade smakar godare.

Barbro: Det smakar riktigt äpple. Bra äppelsmak. Den är fräsch.

Ulrika: Tummen upp, den smakar bra. Lite mer äpplen än i Tropicana juice.

1 comment:

annaliv said...

Kan ju vara svårt att dricka hela äpplen ju...